close


其實從以前就很喜歡Mariah Carey
今天在Youtube看這首歌MV的時候莫名感動
以前聽以為只是一首情歌, 可能是最近遇到了一些挫折
一下就被歌聲跟畫面打動到心裡






mv大概是講一對白人跟黑人的情侶得不到女方家裡的祝福
其中有一幕她媽媽臉上滿是淚水 大聲呼喊自己女兒的名子
為的希望她能再回到自己的身邊 
雖然結局女兒依然沒有回歸到原來的家庭
但是她也有了一個幸福的家庭
單純的想分享給dears you.{#emotions_dlg.emotion_heart}

---

whe
n y
ou get caught in the rain
當你被困在雨中
with no where to run
無處可躲
when you're distraught and in pain
當你心煩傷痛
without anyone
無人安慰


and you feel so far away
當你感到路途遙遠
that you just can't find your way home
無法找到回家的路
you can get there alone ,it's ok
你可以獨立回到當初,沒問題的
won't you say
不如就這樣告訴自己


i can make it through the rain
我可以走過滂沱大雨
i can stand up once again
我可以依靠自己再度站起
on my own and i know
我知道自己
that i'm strong enough to mend
可以堅強的將傷痛撫去
and everytime i feel afraid
每當我感到害怕
i hold tighter to my faith
我會更信守我的心念
and i live one more day
一天撐過一天
and i can make it through the rain
我就能熬過風雨


and if you keep falling down
當你感到不斷墮落
don't you dare give in
千萬不要放棄
you will arise safe and sound
你會安然無恙
so keep pressing on steadfastly
所以堅持你的理想
and you'll find what you need to prevail
你就會知道你要克服的是什麼
won't you say
不如就這樣告訴自己


i can make it through the rain
我可以走過滂沱大雨
i can stand up once again
我可以依靠自己再度站起
on my own and i know
我知道自己
that i'm strong enough to mend
可以堅強的將傷痛撫去
and everytime i feel afraid
每當我感到害怕
i hold tighter to my faith
我會更信守我的信念
and i live one more day
一天撐過一天
and i can make it through the rain
我就能熬過風雨


and when the wind blows
當狂風呼嘯
and shadows grow close
當陰影籠罩
don't be afraid
不要害怕
threre's nothing you can't face
沒有什麼是你不能面對的
and should they tell you
如果有人告訴你
you never pull through
你一定過不了這一關
don't hesitate
不要徬徨
stand tall and say
昂首挺立告訴他們


i can make it through the rain
我可以走過滂沱大雨
i can stand up once again
我可以依靠自己再度站起
on my own and i know
我知道自己
that i'm strong enough to mend
可以堅強的將傷痛撫去
and everytime i feel afraid
每當我感到害怕
i hold tighter to my faith
我會更信守我的信念
and i live one more day
一天撐過一天
and i can make it through the rain
我就能熬過風雨


i can make it through the rain
我可以走過滂沱大雨
i can stand up once again
我可以依靠自己再度站起
and i live one more day
在我活著的的每一天
and i can make it through the rain
我就能熬過風雨


oh yes you can
噢 你一定做得到
you gonna make it through the rain
你會走過風雨的

arrow
arrow
    全站熱搜

    choir4ever 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()